Bartók plusz Pilinszky plusz Köves

Csak a szája sarka

Satie járt nálam a minap. A Szent Erik.
Föltette a lábát az asztalomra
könyveim, kézirataim közé,
szattyánbőrcipőcskéi ott meredeztek, 
mint mutatványos, palackorrú delfinek.
A The Sound of Satie új fölvételét hozta CD-n,
indázó rövidke dedikációval a borítón.
Hallgattuk szótlan Aldo Ciccolini pattogó
zongorabillentyűpörgető álomírógépét, 
magyaráztam, hogy Hi-Fi, meg Dolby System,
nem csodálkozott semmin, beleivott a boromba,
elfogadta s rágyújtott a cigarettámra, a ház előtt
a kocsimra is csak biccentett, hogy elindultunk,
és akkor, de csak akkor, amikor a ködben
a fahangú dzsipiesznő azt találta mondani,
hogy innen egyenesen a hídfeljáróig
lassan végig a Bartók Béla úton,
no, akkor az arca, a szája sarka,
vékonyan csöppet összerándult, 
mint mikor szisszenő szíj hegye éri a szőrt
a büszke ostorhegyes tükrösen fénylő tomporán.

Köves István 1938-ban született, költő, drámaíró. A JATE Bölcsészettudományi Karán és a Színház- és Filmtudományi Főiskolán diplomázott. Dolgozott az ELTE Egyetemi Könyvtárának főkönyvtárosaként, a Magvető lektoraként, a Magyar Ifjúság és az Ifjúsági Magazin irodalmi szerkesztőjeként, a Pécsi Nemzeti Színház, a Magyar Rádió, a Magyar Televízió dramaturgjaként. A Nagy Lajos Társaság alelnöke, a DOKK főszerkesztője. Legutóbbi kötete: Lehettünk volna szabadok (Budapest, 2023).